Berg en Dalseweg 3 | 6521 JA Nijmegen | 06 52 36 71 32 | info@umen.nl


training & advies



Wil jij ook de juiste

Wil jij ook de juiste

indruk achterlaten?

Wil jij je zichtbaar

Wil jij je zichtbaar

onderscheiden?

Wil jij de juiste uitstraling hebben

Wil jij de juiste uitstraling hebben

bij iedere gelegenheid?

Laat zien wie je bent, laat zien hoe het hoort!

Feiten

Mannen en hun imago zijn minder nieuwswaardig dan vrouwen en lifestyle. Tenminste als je het afmeet aan de aandacht die in de media aan beiden wordt besteed. Toch vindt ook hier een omslag plaats. Er worden tegenwoordig frequenter nieuwtjes en wetenswaardigheden gepubliceerd over mannenmode, trends en ontwikkelingen op het gebied van uiterlijk, etiquette, persoonlijke presentatie en profilering.

Hieronder een greep uit interessante en leerzame publicaties.

  • Proefschrift 'Let Me Give You a Piece of Advice'
    Kleren maken de man: powerdressing maakt indruk. Veel mensen kijken op tegen consultants. Ze rijden een dure auto, dragen een maatpak en hebben een bepaalde air over zich. Maar heeft al dit ‘power dressing’ eigenlijk een netto effect op de invloed van het advies dat gegeven wordt?(Erasmus Universiteit Rotterdam).
  • Mannen: deze modemissers kunnen echt niet meer
    We kennen ze allemaal: 'Klassieke' modemissers van mannen als de sok in sandaal, het duffe windjack en ga zo maar door. Toch gaat er nog altijd veel fout op kledinggebied. Wat kan echt niet meer tegenwoordig?
  • De dresscode: hoe het niet moet
    Waar Zwitserse precisie al niet toe kan leiden. De Zwitserse zakenbank UBS brengt er de dresscode weer mee in de actualiteit. De do's en dont's van kleding in het zakenleven.
  • De ergste modemissers van mannen volgens vrouwen
    Dat kleding de man maakt, is niets nieuws. Toch maken nog altijd veel mannen regelmatig, tot ergernis van veel vrouwen de verkeerde kledingkeuzes. Welke modemissers moeten maar eens tot het verleden behoren?
  • Zeven op de tien vrouwen geeft man make-over
    70 procent van de vrouwen zegt haar partner een make-over te geven om zijn uiterlijk te verbeteren. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd onder 2.000 Britse vrouwen, in opdracht van een grote fabrikant van scheerproducten. Een kwart van deze vrouwen zegt dat ze al twee weken na het begin van de relatie al de eerste kleine veranderingen wist door te voeren.
  • Solliciteren in pak
    Nog altijd vertonen veel sollicitanten zich in niet-gepaste kleding bij hun potentiële nieuwe werkgever.

Je eerste indruk