Persoonlijke presentatie en profilering door uiterlijk en kleding
Onderzoek wijst uit dat communicatie voor circa 93% non-verbaal is. De overige 7% van onze communicatie betreft wat iemand daadwerkelijk zegt, de inhoud dus. Hoe je iets zegt wordt weer voor 38% bepaald door je stem en intonatie en maar liefst 55% door je uiterlijk en lichaamstaal.
Hoe je overkomt bepaalt voor een groot deel hoe anderen naar je kijken en je beoordelen. Dit oordeel wordt snel gevormd, in enkele seconden tot minuten. Deze zogenaamde ‘eerste indruk’ beïnvloedt sterk hoe positief of negatief je wordt beoordeeld. Het is dan ook zinvol om je eerste indruk op orde te hebben. Dat betekent dat o.a. je uiterlijk en je kleding belangrijk zijn om te laten zien wie je bent en waar je voor staat. Het is ook onderzocht dat een prettige en zakelijk verantwoorde uitstraling zorgt dat je sollicitatie eerder succesvoller verloopt, dat klanten eerder voor jou kiezen en zelfs dat je je carrieÌ€re erdoor kan versnellen.
Doel van de workshop
In de workshop worden de diverse onderwerpen behandeld op het gebied van (zakelijke) kledingetiquette en dresscode in kleding en uiterlijk. De deelnemers worden bewust gemaakt van de invloed van kleding, uiterlijk en lichaamstaal op hun persoonlijke presentatie Doel is ook om de deelnemers persoonlijk advies te geven wat de geschreven en ongeschreven regels en de ‘do’s & dont’s’ zijn in de (zakelijke) kleding.
Voor meer en praktische informatie download je in de rechterkolom van deze pagina het pdf-bestand over deze workshop.