Berg en Dalseweg 3 | 6521 JA Nijmegen | 06 52 36 71 32 | info@umen.nl


training & advies



Wil jij ook de juiste

Wil jij ook de juiste

indruk achterlaten?

Wil jij je zichtbaar

Wil jij je zichtbaar

onderscheiden?

Wil jij de juiste uitstraling hebben

Wil jij de juiste uitstraling hebben

bij iedere gelegenheid?

Laat zien wie je bent, laat zien hoe het hoort!

De indruk van onze klanten

u-Men verzorgt regelmatig presentaties, trainingen en workshops voor organisaties. Ook ontvangen we clienten voor een persoonlijk imago- en styling advies. u-Men streeft altijd naar een maximale klanttevredenheid en daar staan we voor!
 

'Deze prettige ervaring bespaart mij echt tijd en geld'

Als kleren (en nog veel meer!) de man maken dan maakt u-Men het imago. Omdat de indruk die Walter op mij maakte tijdens eerdere ontmoetingen mij aansprak, heb ik contact met hem gezocht. Als Plastisch Aangezichtschirurg heb ik een visueel vak, maar het is ook leuk om er goed en representatief uit te zien. Eruit zien zoals je je voelt en andersom werkt in de esthetische branche maar is zeker ook waar voor kleding en verschijning. Een afspraak bij u-Men is snel en punctueel gemaakt waarna eerst een imagoscan en een korte persoonlijkheidstest worden gedaan. Belangrijk daarbij is het ook van groot belang dat rekening wordt gehouden met de gelegenheid waar ik kom.

Ik was blij verrast met de voortvarendheid waarmee te werk wordt gegaan. Vanwege de omvangrijke kennis en aandacht voor mijn persoonlijke wensen waren we al snel zeer succesvol met de uitvoering. Wat we in 2 uren niet allemaal hebben bereikt!

Deze prettige ervaring bespaart me echt tijd en geld. Het resultaat geeft mij meer zelfvertrouwen. Een aan(geklede)rader!

Radboud UMC & EnFace Clinique – Koen Ingels -  Plastisch Aangezichtchirurg – Nijmegen, 18 juni 2014


'Ik heb mijn gewonnen prijs aan mijn man gegeven'

Vanuit het oogpunt van de vrouw van…

Via een prijsvraag in het magazine van DeZaak won ik en consult bij Walter Fauser’s van u-Men. Tijdens een zeer prettig inleidend telefoongesprek gaf Walter aan voornamelijk gespecialiseerd te zijn in het geven van imago- en stijladvies aan mannen, maar dat hij de uitdaging met mij, als vrouw zijnde, wel durfde aan te gaan.

Toch heb ik er uiteindelijk voor gekozen om mijn gewonnen prijs door te geven aan mijn partner Oscar. Als directeur van een snelgroeiend kantoor en als gerechtsdeurwaarder die letterlijk vaak bij de mensen thuiskomt was hij zoekende naar de juiste en vooral passende uitstraling.

Na een eerste introductieavond met volop advies kwam Oscar enthousiast thuis en waagde hij er zich zelfs aan om zijn mening over de inhoud van mijn kledingkast te ventileren….

Oscar heeft het niet bij deze ene avond gelaten, maar heeft zich door Walter ook een middag als personal shopper laten begeleiden. Ik heb het geluk gehad hierbij aanwezig te kunnen zijn en heb zijn professionaliteit en zijn perfecte gevoel voor stijl mogen aanschouwen. Deze middag heeft geresulteerd in een kast vol prachtige basisstukken voor zowel zakelijke als meer casual gelegenheden, twee prachtige en perfect zittende pakken, bijpassende overhemden en alle bijbehorende accessoires.
Ik heb nu een man die nooit meer misgrijpt en altijd stijlvol gekleed gaat. Bedankt Walter!

Groeneveld Gerechtsdeurwaarders B.V. – Marleen van Dasler -  Vestigingsmanager – Veenendaal/Harderwijk, 22 oktober 2013

 

'Mijn werkgeefster gaf mij deze workshop cadeau'

Ik ben een man van 38 jaar en ik heb nooit een directe affiniteit gehad met mode en trends. Ik kocht altijd wat ik mooi vond en dacht nooit na of het bij mij paste. Ik ben momenteel werkzaam in de schoenenbranche en mijn werkgeefster vond dat ik wel extra input kon gebruiken op het gebied van uiterlijk, styling en imago. Zij heeft mij deze workshop cadeau gegeven om mijn persoonlijke uitstraling en imago onder de loep te nemen.

Met alle tips en tools die ik heb meegekregen van Walter, kan ik sneller en beter combinaties maken van welke kleding en voor welke gelegenheid een outfit het best geschikt is. Waar ik nog meer aan heb, is dat ik klanten beter kan adviseren en ook goed kan onderbouwen waarom ze een bepaalde kleur beter kunnen nemen. 

Deze workshop zou een must moeten zijn voor mensen die in de modebranche werkzaam zijn. Door betere advisering naar klanten toe, geef je klanten de oprechte mening die je ook kan onderbouwen. Dit geeft een meerwaarde wat zich vertaalt naar betere medewerkers en betere advisering.

Kort gezegd: “Klantenbinding in deze tijde van crisis is bijna onmogelijk, maar met deze kennis zet je wel weer een goede stap in de juiste richting.”

Theo Jansen Schoenen - Coen Pieters - Bedrijfsleider - Arnhem, 15 september 2013

 

'Sales incentive voor onze accountmanagers'

Als organisatie hebben wij Walter een workshop laten geven over het effect van uiterlijk en uitstraling op klantervaringen. Bijzonder nuttig zeker als je als organisatie actief bent in de (IT) dienstverlening. In ons geval maken onze mensen het verschil en een goede eerste indruk maakt het werk alleen maar eenvoudiger.

In de weken na de workshop heb ik veel collega’s rond zien lopen met de handout van de “betekenis van kleuren” en werd er informeel veel over gesproken. Een mooi na-effect van een bijzonder geslaagde workshop.

Om het effect van de workshop in leven te houden hebben wij als organisatie een sales incentive ingezet waarbij de accountmanagers een maatpak gecombineerd met een imagoadvies van Walter konden winnen. Ook deze incentive heeft tot veel positieve reacties geleid waarbij intern een positieve strijd begon te ontstaan wie in het kwartaal het maatpak mocht winnen. De winnaars van het maatpak lopen nu nog stijlvol in ons pand rond, waarvoor dank Walter!

i3-Groep - Rob Vissers - Sales Director - Vianen, 27 februari 2013

 

'Veel ervaring, vlotte presentatie, representatief en prettig in de afstemming'

In onze wereld van consultancy is het onverminderd belangrijk om goed voor de dag te komen, jezelf maximaal te presenteren en positief onderscheidend te zijn. Onder het mom van ‘You never get a second chance to make a first impression’ heeft Walter voor Bartosz een workshop opgezet en ons meegenomen in de wereld van persoonlijke profilering en presentatie. In een hoog tempo zijn hierbij alle relevante aspecten geraakt, met veel sprekende voorbeelden en direct toepasbare tips.

In 1 op 1 sessies is vervolgens gekeken hoe dit voor een ieder persoonlijk het beste tot zijn recht komt. Resultaat is dat iedereen weer weet wat de etiquette is, hoe deze toe te passen, wat vooral ook niet te doen en met veel bruikbare persoonlijke tips. 

Walter voegt veel kennis toe, werkt graag interactief, heeft merkbaar veel ervaring en hanteert een zeer vlotte manier van presenteren. Uiteraard representatief en prettig in de afstemming. Ik beveel Walter dan ook graag aan bij diegenen die graag worden opgefrist in de wereld van presentatie en non-verbale communicatie.

Bartosz ICT - Martijn Meijer - Managing Partner - Arnhem, 12 januari 2013 

 

'Een passende outfit bij een nieuwe internationale werkomgeving'

Een nieuwe internationale werkomgeving, vind daar zelf maar eens een passende outfit voor. Voor mij was de grote vraag wat past qua kledingstijl het beste bij mij, wat straal ik dan uit? Hoe kom ik over en wat is eventueel nog voor verandering of verbetering vatbaar? Veel vragen die uiteindelijk allemaal dankzij de gesprekken met Walter positief zijn ingevuld, ik kan nu gerichter een beslissing nemen bij het aanschaffen van nieuwe kleding (zowel casual als zakelijk). Met Walter ben ik door een grondige inventarisatie en analyse al in één middag advies en winkelen geslaagd. Ik wil Walter dan ook hartelijk bedanken voor zijn deskundige inzet en enthousiasme.

Henk Horlings - Arnhem, 30 november 2012

 

'Ik ga met meer zelfvertrouwen en doelgerichter op stap'

Ik heb kledingadvies bij u-Men gezocht omdat het moeten kiezen van gepaste kleding tot dan toe een dagelijks terugkerende kwelling was. Mijn kledingkast bestond voornamelijk uit stukken die ik nooit droeg en aanschaf van nieuwe kleding eindigde meestal met een tas vol frustraties.

Bij Walter heb ik geleerd om op basis van een aantal persoonlijke kenmerken en aandachtspunten mijn bestaande collectie te 'saneren' en nieuwe kleding voor zowel zakelijk als vrije tijd aan te schaffen. Resultaat van zijn zeer professionele, prettige en gestructureerde manier van werken is dat ik nu met meer zelfvertrouwen en doelgerichter op kledingjacht ga en mijn nieuwe collectie doordacht stap voor stap uitbreid. Kortom, kledingadvies inwinnen bij Walter is voor mij een schot in de roos geweest.

Laurens - Nijmegen, 9 november 2012

 

'Ik kan het iedereen aanraden'

Ik heb een presentatie van Walter meegemaakt bij de OSRN, Businessclub NEC Nijmegen. Ik was daarover zo enthousiast dat ik hem heb uitgenodigd voor een advies op maat. Ik kan het iedereen aanraden. Ik heb adviezen gekregen over kleuren en wat voor kleding het beste bij mij past en bij welke gelegenheid. Ik zal in de toekomst nog vaker adviezen bij Walter gaan inwinnen.

Middenduin Nijmegen & Share2Gether - Peter Reichgelt - Eigenaar - Nijmegen, 7 juni 2012

 

'Ik ben blij met de stap die ik heb gezet en ben zeer tevreden'

Al geruime tijd liep ik met de gedachte rond om advies in te winnen betreffende kleuren die bij mij passen. De vraag die ik mezelf stelde was dus eigenlijk, welk ‘kleurtype’ ben ik. Via een relatie ben ik in contact gekomen met Walter Fauser. De eerste kennismaking middels een ‘intake’ gesprek gaf mij al snel het gevoel dat Walter de juiste persoon was om mijn vragen te beantwoorden. In een geanimeerd, spontaan en open gesprek kreeg ik direct al enkele tips die ik als kledingadvies kon gebruiken. In een volgende afspraak zijn we over gegaan tot het vaststellen van mijn persoonlijk kleurenpalet. Zeer verassend was het te ervaren welk kleurtype ik ben. De persoonlijke benadering van Walter heeft er zeker toe bijgedragen dat mijn kleurenpalet mee gaat tijdens het ‘shoppen’ en dat ik minder of geen twijfel heb voor wat betreft mijn kleding aankopen. Ik ben blij met de stap die ik heb gezet en ben zeer tevreden met de kwaliteit die Walter mij heeft geboden.

Jan de Ridder - Nijmegen, 9 februari 2012

 

'Het gebruik van de juiste kleding en zakelijke etiquette brengt de clienten verder in hun contacten'

'Walter Fauser verzorgt sinds juni 2011 een uitgebreide 2-daagse training/workshop voor onze cliënten op het gebied van persoonlijke presentatie. Onze cliënten volgen een professioneel traject om hun nieuwe passende bestemming op de arbeidsmarkt te vinden. In het omvangrijke outplacement programma is de workshop 'Hoe sterk is uw merk' een uitstekende aanvulling. Naast veel inhoudelijke onderwerpen bieden de bijeenkomsten meer aandacht aan je persoonlijke uitstraling en lichaamstaal. Met de brede theorie en praktijk zijn onze cliënten in staat zich beter te presenteren in hun netwerk- en sollicitatiegesprekken. Het gebruik van de juiste kleding in combinatie met correcte zakelijke etiquette brengt de deelnemers daadwerkelijk verder in hun contacten. Daarnaast is de inhoud ook direct in de praktijk toe te passen. De interactieve workshop wordt hoog gewaardeerd door onze deelnemers'.

Van Ede & Partners - Jos van Deursen - Directeur - Arnhem, 3 januari 2012

 

'Een erg leerzame en zinvolle bijeenkomst'

Voordat ik deelnam aan deze workshop was ik nogal sceptisch over hetgeen ik kon verwachten. Kleurenwaaiers en “personal styling”, dat zijn toch geen mannenzaken?! Ik ben echter positief verrast geweest en niet alleen door het aanstekelijke enthousiasme van Walter. Zo heb ik een en ander geleerd op het gebied van etiquette en ben ik me meer bewust geworden van het feit dat de kleren die ik aantrek van invloed kunnen zijn op hoe ik over wil komen. Verder was het interessant om eens onderbouwd te zien waarom bepaalde kleuren je wel staan en andere kleuren weer niet. Al met al een erg leerzame en niet onbelangrijk, zinvolle bijeenkomst!

Reinier - Advocaat - Nijmegen, 28 december 2011

 

'Een erg leerzame ervaring die ik zeker kan aanraden aan iedereen'

Op 2 november was ik de eerste die zich mocht melden bij Walter Fauser om zich te laten voorzien van een gedegen ‘stijl- en kleur advies’. Ik had na de presentatie wel enig idee, maar was toch wel erg benieuwd naar wat me te wachten stond. Zou mijn garderobe de zak van Max in kunnen? Na een hartelijke ontvangst diende ik allereerst een vragenformulier in te vullen, welke uiteindelijk onder meer zou dienen als kapstok voor vragen die later in het advies opkwamen. Nadat ik als persoon was getypeerd (fysiek), werd ik kleur- contrasttechnisch getypeerd. Aan de hand hiervan is uiteindelijk een kleurenpalet met de voor mij ‘beste’ kleuren tot stand gekomen. Bij de tweede sessie op 18 november was de kleurenwaaier klaar. Walter heeft me het gebruik hiervan uitgelegd en aan de hand van de vragenlijst, zoals door mij eerder ingevuld, tips gegeven over hoe ik door kleur- en stijlelementen op de juiste wijze te gebruiken, me op de gewenste manier kon profileren. Al met al een erg leuke en leerzame ervaring die ik zeker kan aanraden aan iedereen die hier affiniteit mee heeft (of wil krijgen). Als laatste wil ik Walter bedanken voor zijn enthousiasme en kundig advies, erg leuk!

Joost Gerritsen - Bewindvoeder - Nijmegen, 28 november 2011

 

'Een zeer verhelderende en boeiende bijeenkomst met positieve reacties van onze klanten'

Walter Fauser van u-Men heeft voor de vaste klanten tijdens de NeNiNi 'vipavond' op 22 november jl. ons meegenomen in de effecten van kleur en stijl in je kledinggebruik. Gedurende de prikkelende presentatie was er veel interactie en veel bezoekers vernamen welke tips en aandachtspunten ze kunnen toepassen in hun kledingkeuzes. En inderdaad, als je je favoriete kleuren weet (en dit ook nog eens onderbouwd krijgt) en je combineert deze met de stijl die past bij je postuur dan koop je gerichter en, niet onbelangrijk, gewoon niet meer mis. De zeer verhelderende bijeenkomst met diverse eye-openers gaf de klanten nieuwe inzichten die ze aansluitend konden gebruiken bij hun aankoop. Een geslaagde en vooral boeiende avond met positieve reacties van onze klanten. En genoeg reden om een vervolg te gaan aanbieden in 2012.

NeNiNi – Ineke Jacobs en Maud Magermans – Nijmegen, 22 november 2011

 

'Het juiste adres voor nieuwe inzichten en adviezen' 

Tijdens de voorbereiding op de presentatie van Walter Fauser dwaalden mijn gedachten diverse malen af. Wat zit er achter de naamgeving en het onderwerp 'Hoe sterk is je merk'? Tijdens de Rabobank kwartaalbijeenkomst voor de startende ondernemer zou het me al snel duidelijk worden. Walter is in staat om in sneltreinvaart diverse ideeën los te laten op een publiek wat hangt aan zijn lippen. De interactieve avond werd door iedere bezoeker als zeer leerzaam ervaren. Het nut van het branden van je eigen persoonlijke merk was die avond nadrukkelijk naar voren gekomen. Walter is in staat gebleken de naamgeving van zijn bedrijf waar te maken. Vol met ideeën ben ik in ieder geval die avond naar huis gegaan. En zo te horen tijdens de netwerkborrel was ik niet de enige. Het merk IK vernieuwen. Of dit nu te maken heeft met je eigen IK of met de wijze waarop je je kleedt en hoe je overkomt. Bij Walter Fauser ben je aan het juiste adres voor nieuwe inzichten en adviezen!

Rabobank Rijk van Nijmegen - Carlo van Haaren - Teamleider - Nijmegen, 4 oktober 2011

 

'De concrete resultaten dragen bij aan de samenwerking en spirit in het team'

Wij hebben met ingang van het begin van dit jaar een samenwerkingsrelatie met Walter op het gebied van persoonlijke communicatie. In eerste instantie hebben wij Walter ingehuurd voor een inhouse workshop voor ons eigen bedrijf. In deze workshop ervaar je de professionaliteit en vakkennis, maar ook de passie en doelgerichtheid van Walter op zijn terrein van expertise: persoonlijke  profilering, klantcontact, communicatie en verkoop. Door de kwaliteit van de inhoud van de workshop, maar ook door het interactieve karakter en de ontspannen sfeer die Walter weet neer te zetten, worden er snel concrete resultaten behaald. Deze concrete resultaten beperken zich niet alleen tot het terrein van externe communicatie, maar dragen ook positief bij aan de samenwerking en spirit in het team van collega’s. Als bureau dat actief is binnen het kwalitatieve segment in de gastvrijheidsbranche, waarin representativiteit en klantcontact essentieel zijn, hebben wij veel baat bij de expertise van Walter. Sinds onze eerste ervaring hebben wij Walter dan ook al vaker gevraagd voor een interactieve bijeenkomst en inmiddels is hij één van onze vaste trainers.

Kees de Louw – 68 Degrees BV – Nijmegen, 20 mei 2011

 

'Wij zien terug op een prettige en professionele samenwerking'

u-Men heeft in kwartaal 4 2010 met ons samengewerkt aan de opdracht bij de Rabobank afdeling Private Banking. Er is mede door de inspanningen van Walter tijdens de kick-off meeting, de individuele kleur- en stijlanalyses en individuele terugkoppelingen een zichtbaar resultaat behaald bij ruim 20 medewerkers. Wij zien terug op een prettige en professionele samenwerking waardoor we met elkaar wederom kwalitatieve diensten hebben kunnen neerzetten. En niet te vergeten bedanken we Walter voor zijn flexibiliteit rond de planningen gedurende het project. Wij kijken uit naar een nieuwe opdracht die we gezamenlijk en met plezier kunnen oppakken.

Hans Dumont - Durven & Doen - Vleuten, 10 januari 2011

 

'Binnen een paar seconden al een voorsprong van een paar uur op je concurrentie'

Walter heeft voor mijn collega's en mijzelf een uitgebreide workshop 'hoe sterk is je merk' gegeven. In de workshop word je heel bewust gemaakt van de effecten van profilering, kleur, stijl en imago. De training was doorspekt met praktijkvoorbeelden, waardoor je direct kunt zien wat de effecten van een goed imago zijn. Daarnaast barst zijn voorlichting van doordachte psychologische aspecten, zonder ergens de focus op het eindresultaat te verliezen, bijvoorbeeld bewustwording van kleur in combinatie met je échte stijl om ervoor te zorgen dat je doeltreffender, efficiënter en goed afgestemd op je gesprekspartner bent en waardoor je binnen een paar seconden al een voorsprong van een paar uur behaalt op je concurrentie. Zeker voor mij als jonge ondernemer is het een grote uitdaging om serieus genomen te worden door meer ervaren ondernemers. Het is voor mij van gróót belang dat ik niet binnen een paar seconden weggecijferd word en een overwogen bewuste kledingkeuze draagt daar zonder twijfel aan bij. Het zijn geen opgedwongen stijlkeuzes, maar eenvoudige handvatten om authentieker over te komen.

Remco - Motionmakers - Nijmegen, 23 november 2010

100% klanttevredenheid

Het gaat bij het bezoek van onze klanten om de eerste indruk. Maar daarna gaan wij er voor zorgen dat je terugkomt en je ervaringen doorvertelt aan anderen. Bij u-Men gaat het echt om jou en jouw persoonlijke vraag. Met als resultaat 100% klanttevredenheid en liefst meer!

We willen onze klanten bij hun opdracht of advies altijd een positief resultaat meegeven. Daarnaast ontwikkelen we mannen in hun kennis en toepassingen van kleur en stijl in hun uitstraling, kleding en voorkomen. Trainingen, workshops en adviezen die 'hout snijden'!